tisdag 26 november 2013

Urspårat

Fräs! Jag gillar inte stora och bullriga fordon eller gapiga främmande gubbar. Å nu har tomma granntomten gott om bägge sorter. Det brummar, gnisslar, mullrar och skramlar där från gryningen till långt efter skymningen. Att de invaderat mitt revir och stört min världsordning verkar de inte fatta. De kan väl ta sina otäcka maskiner och bygga hus nån annanstans!

Jag har fått lov att ta morgonpromenaden en timme tidigare för att få lugn och ro. Luftningen på lunchen är bara att glömma och ibland blir det inte kvällspromenad förrän flera timmar senare än vanligt. När största bamsebilen och grävskopan höll på ville jag inte ens vara ute på altanen och kika. Inte kan jag hålla efter kissarna som springer lösa heller. Men det är inte det värsta - en av gubbarna har flyttat in i en husbil på gatan och han ger sig ju aldrig iväg hem!

Som jag ser det kan det lika gärna komma två meter snö och bli tjugo minusgrader för jag kan i alla fall inte gå omkring utomhus som jag är van vid. Jag måste nog önska mig en ny filt av jultomten för den jag har kommer att bli alldeles utsliten om det ska vara på det här viset i flera månader. Fnrp!

1 kommentar: